Herfstknutsels


Deze herfstvakantie heb ik een weekje verlof genomen op het werk. Een weekje genieten van mijn 2 meisjes en de laatste hand leggen aan de stagevoorbereidingen. En wat heb ik genoten van die week! Samen wandelen in het park, een uitstap naar de Spiekpietjes expo, blaadjes regen in de living en gewoon samen zijn. 

Met de vondsten uit het park, werd hier druk geknutseld.
Mijn oudste dochter heeft zelf een herfstkroon in elkaar geknutseld. Waarschijnlijk denkt u nu... Een kroon? Niet zo speciaal!... Wel voor een 5-jarige die op haar eentje heeft uitgedokterd hoe ze haar herfstkroon wou maken.

De blaadjes aan elkaar lijmen ging niet vlot. Dan maar lolly stokjes nemen (want ja, die heeft mama met hopen in de knutseldoos liggen 😉). De blaadjes hingen u vast aan de lolly stokjes. Maar een stukje papier was nog niet sterk genoeg om de blaadjes omhoog te houden. Wat zou ze nu gaan doen... Hoor je ineens 2 voetjes de trap naar de kelder afgaan en enkele minuten later hoor je diezelfde voetjes weer naar boven komen en hoor je een stemmetje roepen: "Mama, kom eens helpen alsjeblieft."
Ja, daar stond ze met een grote kartonnen doos terug boven. Ik kon toch wel even een stukje uit het karton knippen dat ze kon gebruiken voor haar kroon? Slimme meid! 😍
Ondertussen had ze ook al 2 stukjes touw gevonden om haar kroon achteraan vast te maken. Het enige dat ik nog moest doen was gaatjes maken voor de touwtjes en met het lijmpistool de lolly stokjes met blaadjes vastlijmen op het karton. En klaar was de kroon!
Stiekem toch fier op mijn kleine meid!
PS: Deze activiteit kan je ook makkelijk in de klas doen. Vergeet natuurlijk niet om voldoende verschillende herfstmaterialen te voorzien, de blaadjes vooraf te drogen en verschillende kronen te bekijken met de kinderen zodat ze er hun eigen, speciale herfstkroon van kunnen maken! 

SaveSaveSaveSave

Reacties