Muzo evalueren...

Afgelopen vrijdag ben ik terug langs mijn stageschool geweest om het 2de en laatste deel van mijn muze lessen af te werken. 
Tijdens de 1ste les hebben de leerlingen, na het bekijken van een kort filmpje en enkele foto's, de vissen en de waterplanten getekend met oliepastel. Op het einde van de les mochten ze met de gevoelsgezichtjes aangeven wat ze hiervan vonden, puur op beleving. Bij het merendeel stond de wasknijper op het blije gezichtje. Bij een paar leerlingen stond de wasknijper op het neutraal gezichtje.




Vrijdag was het dan tijd om het water te schilderen met ecoline. Want ja, vissen kunnen niet zonder water... 😀 Samen hebben we naar enkele gekende schilderijen van de zee gekeken en meer bepaald naar de kleur van de zee. 

Nadien mochten de leerlingen zelf het water op hun tekening schilderen. Er waren enkele mooie werkjes bij! 

Maar dan... Le moment suprème... Vonden ze het eigenlijk wel een leuke activiteit en voldeden hun werkjes aan de vooropgestelde eisen? 

Om dit alles te evalueren, heb ik mijn evaluatierooster bovengehaald. 

De leerlingen moesten eerst aangeven aan welk domein ze hadden gewerkt. Nadien konden ze, aan de hand van verschillende smileys, aangeven hoe de activiteit is verlopen.De meeste kinderen vonden de activiteit heel leuk. Andere gaven aan dat ze het wel ok vonden maar niet fantastisch!😀Zelf invullen of ze voldeden aan de vooropgesteld eisen ging heel vlot. De werkjes van sommige leerlingen voldeden niet aan alle eisen en dat hebben ze zelf ook aangegeven. Ik ben aangenaam verrast van deze manier van evalueren. Dit rooster kan ook gemakkelijk gebruikt worden als bijlage bij een rapport of tijdens een oudercontact. 


SaveSaveSaveSave

Reacties